dimarts, 11 de desembre del 2007

Un català a Madrid

Aquesta setmana passada vaig reconvertir el pont en aqüeducte i vaig fer una estada de 5 dies a Madrid. S'ha d'aprofitar que la gent del Camp de Tarragona ja disposem d'aquest invent anomenat AVE que t'hi porta en dues hores i mitja clavades.

A tot arreu hi ha coses interessants per veure i descobrir.

Podeu anar seguint les evolucions d'aquesta escapadeta a través del meu fotolog en el qual aquests dies estic posant un recull de fotos i comentaris.

Així que, per no ser repetitiu, aquí al bloc només us posaré l'enllaç per visualitzar els diferents videos que vaig enregistrar.

Començaré pel video del viatge en tren fins a Madrid. La curiositat principal d'aquest video és que Renfe ja incorpora el català a l'hora de donar les explicacions als viatgers. Bé, això semblava quan van començar a parlar en català. Però ben aviat el català es va convertir en 'catañol' (més "ñol" que "cat"). Escolteu, escolteu...


A continuació teniu una sèrie de videos amb imatges diverses enregistrades mentre anava descobrint Madrid...










L'última nit d'estada a Madrid vaig aprofitar per anar a veure un musical. En concret We Will Rock You. Un parell de setmanes abans, mirant per Internet, vaig trobar una entrada pel divendres, un dels dos dies de la setmana en què les cançons es canten en la versió original en anglès. La resta de representacions es fan amb les lletres de les cançons traduïdes a l'espanyol. Tenia clar que si havia d'escoltar els clàssics de Queen en espanyol... 'va a ser que no'. Per sort, tal com he dit, vaig trobar entrada pel divendres.
Inicialment la representació d'aquest musical deien que s'acabava el 9 de desembre passat, però pel que he pogut comprovar el segueixen fent fins passades les festes nadalenques.

El musical es representa al
Teatro Häagen-Dazs (antic Teatro Calderón). Curiosament les butaques del costat de la meva estaven ocupades per catalans. Catalans d'Igualada per ser més exactes.