dimecres, 23 d’octubre de 2013

En defensa de l'ensenyament públic, de qualitat i en català

Un llaç verd per reivindicar la importància de l'ensenyament per un futur millor.

Un llaç verd per dir no a les retallades, no a la llei Wert, no a la reducció de professionals a l'ensenyament, no a la massificació de les aules.

Un llaç verd en suport als bons ensenyants, a la diversitat, a la inclusió, a l'atenció individualitzada, a la qualitat. 
Un llaç verd per aquesta nostra llengua tan estimada, el CATALÀ!



La plataforma Somescola que aplega entitats educatives i culturals, col·legis professionals i sindicats de docents ha expressat el seu rebuig total i contundent a la LOMQE, la reforma educativa instigada pel ministre espanyol José Ignacio Wert. La coordinadora d'entitats cíviques i educatives afirma que l'’anomenada Llei Wert atempta contra el model lingüístic escolar català. Somescola també s'ha volgut solidaritzar amb la comunitat educativa, convençuda que es negarà a aplicar una reforma legislativa que resta pendent de l'aprovació final al Senat.
Somescola considera que la Llei Wert és retrògrada, reaccionària i centralista, feta a partir d'obsessions ideològiques del ministre espanyol, atemptant contra les bases del consens social i educatiu bastit durant 30 anys a Catalunya. Així, demana al govern que continuï blindant l'escola catalana i els seus docents, defensant el marc legal actual.
Somescola afirma que se sumarà a la important mobilització social que es preveu per fer front a l'aplicació d'aquesta llei educativa, que no resol cap dels problemes que té plantejats l'educació al nostre país. A més, la plataforma farà arribar la seva reivindicació als estaments europeus que avaluen les polítiques educatives.
Somescola ha defensat la immersió lingüística com a garantia de la igualtat d'oportunitats i la cohesió social a Catalunya, en una roda de premsa celebrada davant l'IES Verdaguer de Barcelona, on el 1932 es va fundar l'històric Institut Escola.
Somescola ha emès un comunicat on detalla el posicionament del col·lectiu.