diumenge, 25 de maig del 2008

Seguint el Canó pels carrers de Reus

Ahir dissabte a la tarda va fer acte de presència pels carrers de Reus el Canó de les Festes. Qualsevol que passés pels carrers o places del nucli antic tenia moltes possibilitats de trobar-se el Canó i tota la seva acompanyamenta. En el meu cas, els vaig enxampar al carrer Pubill Oriol i els vaig anar seguint fins a la plaça del Castell, passant per la plaça del Mercadal.


L'ús del Canó de Festes a Reus es troba documentat ja al segle XIX. El canó que s'usa actualment es va recuperar l'any 2002 com a mitjà per anunciar la festa i portar l'ambient festiu a diferents punts de la ciutat. Acompanya el canó el grup Insonora, una colla de cantadors i músics que, a més d'anunciar els actes festius, interpreten corrandes burlesques o 'canonades' referents a esdeveniments d'actualitat local. Té cura de disparar el canó un personatge teatral vestit de militar d'època.





Tal com deia abans, el Canó, en el seu recorregut, va arribar a la plaça del Castell.

Allí vaig aprofitar per fer unes quantes fotos més de l'Ou com Balla i un video una mica més llarg que el de dijous passat.



També podeu passar per aquí a veure'n un recull fotogràfic.

3 comentaris:

Jobove - Reus ha dit...

vols una xafarderia, el Jaume Ciurana el que porta el canó té una filla casada amb el Toni Alba

salutacions

aigua ha dit...

Marujón .) té la mà!!!hehehe


Doncs ahir vaig passejar pel centre i no vaig sentir el canó ni el vaig veure! :(

Anònim ha dit...

Doncs si, ho confeso...
Encara que no estem casats, vivim en pecat ;)




pd: si es que no se sap mai qui pot estar llegint els blocs! :)