diumenge, 2 de març de 2008

Nit d'Estriptis a Reus


Aquesta nit de dissabte, al Teatre Bartrina de Reus, hem pogut assistir a la representació de l'obra ESTRIPTIS.

Un espectacle produït per Elsinor i ideat per sis directors, Rafael Amargo, Sol Picó, Carlus Padrissa, Mario Gas, Jaime Chávarri i Andrés Lima, que combina teatre, música, dansa i molta expressivitat corporal al voltant de l'striptease.

Tal com indica la presentació, l'obra vol fer ús de la nuesa dels cossos com un art i al mateix temps mostrar altres nueses amb la finalitat d'excitar altres parts del nostre cervell. La nuesa del cos humà vol ser la figura del jo sense màscara, del jo lliure de coaccions, de l'esser humà despullat de llasts o de crosses per tal de ser revelat com una veritat, aquella veritat que rau dins nostre.

I després d'assistir a la representació de l'obra t'adones que ho han aconseguit.



Rafael Amargo a 'XS-Trip XVIII - En tres movimientos' ens presenta dos homes i una dona que comencen ballant flamenc i taconejant sobre l'escenari per continuar despullant-se lentament amb música de Mozart de fons. No hi falta una escala i una barra, al més pur estil de les estrelles dels espectacles d'striptease, per la qual van evolucionant els ballarins-stripers.



La valenciana Sol Picó a 'La bèstia feliç' mostra una dona que s'enfila per les parets i acaba treient-se no només la roba sinó tota aquella carn superflua que li sobra.

Carlus Padrissa, de La Fura dels Baus, a 'Totam tibi subdo me (em dono a tu completament)' mostra una dona molt voluptuosa, una cantant d'òpera interpretant una versió lírica de 'Carmina Burana', que s'estima molt un instrument musical, la guitarra. Se l'estima tant que la converteix en objecte de desig o, millor dit, en objecte sexual amb el qual satisfà els seus desitjos. No hi falta un final orgàsmic amb una combinació de so, llums i fum al més pur estil de La Fura.



Mario Gas a 'In the still of the night' mostra una dona que es despulla al bany en arribar a casa després d'una festa i fa les activitats més habituals que es solen fer en aquesta cambra, com ara utilitzar el vàter, el bidet, dutxar-se i posar-se les corresponents cremetes per, tot seguit, anar-se'n al llit a dormir mentre a l'exterior la ciutat es comença a despertar.

Jaime Chávarri presenta 'Metamorfosis', una escena circenca en la qual una domadora fa evolucionar el seu cavall per la pista al trot i al galop. Una domadora fascinada i erotitzada pel cavall fins al punt que passa de domadora a domada mentre és seduïda per l'equí.


Finalment, Andrés Lima, a 'Noche de Bodas' presenta una parella ben peculiar que es disposa a celebrar la nit de noces, això sí amb un alt grau de concentració etílica als seus cossos que fa que les accions de la parella durant el procés d'anar-se despullant siguin una barreja d'humor, surrealisme, comicitat i petits retalls de violència del tot innocent que donen com a resultat escenes ben divertides.



Això és doncs el que hem pogut veure al Bartrina durant prop d'una hora i mitja. A través de l'exhibició de la nuesa dels cossos ens trobem immersos en una nuesa també dels sentits i de les emocions. Una combinació que desperta la sensualitat i la imaginació mostrant la nuesa dels cossos amb la naturalitat més absoluta.

I, per què no dir-ho, l'obra desperta també l'instint voyeur que, en major o menor mesura, tots portem en el nostre interior, sense abandonar la naturalitat.

Una naturalitat que s'encomana al públic que segueix en tot moment l'espectacle sense cap mena d'estranyesa o rebuig. Això sí, en algunes escenes, es podia intuir algun xiuxiueig de curiositat o sorpresa en una petita part dels assistents.