diumenge, 26 d’abril del 2009

I l'endemà... la llegenda de Sant Jordi



Tal com comentava en el meu post anterior, ahir dissabte tocava veure un altre dels actes multitudinaris de la Setmana medieval de Montblanc: la representació de la llegenda de Sant Jordi.

Prèviament també vaig voler fer un tomb pel Mercat medieval que s'instal·la per tots els carrers de la vila ducal. Cap allà a les 7 del vespre arribava a Montblanc i, a diferència del dia anterior, ben aviat vaig veure que aparcar seria força complicat. La nit de divendres vaig anar cap a un d'aquells raconets que qui hagi estat en algunes ocasions a Montblanc, encara que no sigui durant la setmana medieval, coneix prou bé i vaig poder aparcar sense cap problema. Ahir dissabte, en canvi, la cosa estava absolutament desbordada. Cotxes i gent per tot arreu. Impressionant! Després de fer uns quants tombs vaig tenir la sort d'enganxar un cotxe sortint d'un aparcament i finalment vaig poder aparcar en condicions. Quatre passes i ja era a l'interior de la vila. Allí el panorama era increïble. Riuades de gent amunt i avall per tots aquells carrers plens de paradetes amb productes de tota mena i tota la gent del poble ataviada a l'estil medieval. En podeu veure un exemple en aquestes fotos.





Després de sopar amb algun dels productes gastronòmics que es podien trobar a les paradetes dels carrers vaig enfilar cap al passeig de Conangla (El Foradot). Pel camí vaig passar per una de les nombroses tavernes medievals on hi havia molta cua de gent afamada desitjosa per consumir alguna de les menges que s'oferien. En aquesta foto podeu veure la cuina d'aquesta taverna treballant a tota pastilla.



Vaig arribar a la guixeta quan faltava més d'una hora per començar la representació de la llegenda però ja hi havia força gent a la cua comprant entrades. Després una altra bona cua esperant entrar al recinte. Tot i agafar-m'ho amb temps vaig haver de seure bastant més enrera que el dia anterior però encara vaig trobar un lloc prou bo.

Pel que fa a la representació de la llegenda de Sant Jordi només us diré que s'ha de veure. A més a més de ser tot un espectacle de llum, so i focs artificials, podem veure tot un seguit de personatges desfilant per l'escenari. Està clar que aquests dies gairebé tots els habitants de Montblanc es converteixen en actors. I bons actors, sense cap mena de dubte! Durant una hora i mitja que realment es fa curta podem veure la versió d'una llegenda que coneixem prou bé però que, a través d'aquesta representació, agafa uns altres aires i que acaba amb uns emotius Visca Sant Jordi! Visca Montblanc! i Visca Catalunya! que fan posar la pell de gallina.

Aquí us deixo uns quants videos amb un resum perquè us en pugueu fer una idea. Però el millor que podeu fer és anar-ho a veure. Si encara no hi heu anat, comenceu-vos a reservar un racó en l'agenda de cara a l'any que ve. Val la pena.

De tota manera encara teniu uns quants dies, fins el proper 3 de maig, per seguir gaudint dels diversos actes de la setmana medieval. Podeu consultar el programa aquí.








1 comentari:

Bona ha dit...

Quina enveja Jordi. La llegenda és preciosa i molt ben presentada no? Ben fet company. Bona entrada de setmana, que aquesta només té quatre dies.